Intensivkurs B-körkort (Bil)

Intensivkurs bil med boende

Intensivkurs väljer du som snabbt vill lära dig köra bil under två veckor, det kan vara en bra början eller ett avslut på din utbildning. Grupplektioner gör att du får mer utbildningstid och du får möjlighet att diskutera samt dela dina erfarenheter med andra kurskamrater. Utbildning i grupp är dessutom en av de mest effektiva inlärningsmetoderna.

Vi börjar din utbildning i en automatväxlad bil för att du ska bli trafiksäker snabbare, är målet att ta körkort för manuellt växlad bil går vi i slutet av utbildningen över till det för att fokusera på endast växlingsbiten. Under utbildningstiden kan vi tillsammans planera om utbildningen vid behov för att kunna anpassa efter just dig.

Detta ingår, det du inte utnyttjar betalar vi tillbaka!

Om du redan genomfört någon kursdel som ingår i ett paket du vill ha, så gör vi avdrag. Exempel på detta kan vara riskettan.

• Lektioner: Lektioner i grupp där vi varvar teori med praktik. Sker i grupp om max 3 elever.
  • Manuellt växlad bil: I vårt tillval växlingspaket ingår fyra stycken lärarledda växlingslektioner lektioner i grupp om max två elever samt en lektion utan lärare där du övar själv inne på vår manövergård.
  • Riskutbildning B del 1 (obligatorisk): Teoretisk utbildning som handlar om alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden.
  • Riskutbildning B del 2 (obligatorisk): Praktisk utbildning som handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.
  • Uppvärmning inför körprov samt lån av trafikskolans bil vid körprovet.
  • Digitalt teorimaterial hos Teoricentralen.

Bokning

Våra intensivkurser startar måndag jämna veckor. När du funderat ut ett datum som passar dig sänder du oss ett email och efterfrågar detta, det går även bra att ringa.

Vi ger dig svar angående plats och sänder ett formulär via e- post som du fyller i och sänder tillbaka till oss. Vi avslutar med en orderbekräftelse som meddelar att du är inbokad. Fakturan från oss på det paketet du har valt skickas ca två veckor innan kursens start och ska vara betald innan påbörjad kurs.

Hur går det till?

Det går bra att komma till oss dagen innan om du ska bo hos oss under din utbildning, dagen innan kan vi bistå med upphämtning på centralstationen i Västerås. Föranmälan för detta krävs! Ska du inte bo hos oss ansluter du direkt till din första lektion under måndagen. Du får tillgång till ditt schema cirka två veckor innan kursstart.

Vi preliminärbokar tider hos Trafikverket för kunskapsprov och körprov som du normalt avlägger vecka 2. Under utbildningen har vi hela tiden en dialog om din utbildning för att kunna ändra om eventuella lektioner vid behov. Om du är redo för dina prov avlägger du dem enligt plan. Skulle det vara så att du inte blivit redo, kommer vi tillsammans göra en ny plan åt dig och boka dina prov längre fram. Önskar du inte boka prov i samband med din kurs hos oss är det bara att säga till.

Lite praktiska detaljer om boendet

I vårat fräscha boende finns allt du behöver för att känna dig som hemma. Dusch, Wi-Fi, tvättmaskin och fullutrustat kök. Allt för att göra din vistelse hos oss så bekväm som möjligt. Det är gångavstånd till shoppingområdet Hälla där det finns bland annat matbutiker.

Under helgen väljer du själv om du vill stanna kvar, studera och umgås med dina kurskamrater eller åka hem. Inför vecka 2 kan vi hjälpa till med upphämtning på stationen på söndagen.

Priser

Skicka in en kostnadsfri förfrågan

Kursstart varje jämn vecka året om. Intensivkursen är två veckor. Skicka in en förfrågan nedan eller ring oss på: 021-13 71 00

Vill du veta mer eller har du frågor?

Vi svarar gärna på din frågor. Ring oss så kan vi hjälpa dig med just din förfrågan!