Intensivkurs MC i Västerås

Intensivkurs MC med boende

Intensivkurs väljer du om du snabbt vill lära dig köra MC under 3-5 dagar, det kan vara en bra början eller ett avslut på din utbildning. Dessa intensivkurser gäller för lätt, mellantung samt tung mc. Grupplektioner gör att du får möjlighet att diskutera samt dela dina upplevelser och erfarenheter med andra kurskamrater. Du som väljer boende kommer att bo i vårat boende som ligger i direkt anslutning till mc-banan.

Våra mc-paket går att köpa och sprida ut på ett icke-intensiv upplägg. Vi bokar in lektionerna när det passar dig!

Detta ingår, det du inte utnyttjar betalar vi tillbaka!

Paket small
  • 12h lektionstid
  • Lektionerna varvas på manövergård med praktiska övningar, låg- och högfartsbana samt körning i trafik.
  • Utbildning sker i grupp om normalt tre elever per lärare.
Paket large
  • 16h lektionstid
  • Lektionerna varvas på manövergård med praktiska övningar, låg- och högfartbana samt körning i trafik.
  • Utbildning sker i grupp om normalt tre elever per lärare.

Detta ingår inte:

• OBS! Körprov 1650 kr och Kunskapsprov 325 kr ingår ej. Detta faktureras av Trafikverket.
  • Riskutbildningar, utrustning eller boende ingår ej i paketen. Detta läggs till som tillval utöver det paket du valt. Se i marginalen uppe till höger.

Bokning

Våra intensivkurser startar varje vecka både måndagar samt torsdagar. När du funderat ut ett datum som passar dig sänder du oss ett email och efterfrågar detta, det går även bra att ringa.

Vi ger dig ett svar angående plats och sänder ett formulär via e- post som du fyller i och sänder tillbaka till oss. Vi avslutar med en orderbekräftelse som meddelar att du är inbokad. Fakturan från oss på det paketet du har valt skickas ca två veckor innan kursens start och ska vara betald innan påbörjad kurs.

Hur går det till?

Det går bra att komma till oss dagen innan om du ska bo hos oss under din utbildning, dagen innan kan vi bistå med upphämtning på centralstationen i Västerås. Föranmälan för detta krävs! Ska du inte bo hos oss ansluter du direkt till din första lektion under måndagen, eller torsdagen. Du får tillgång till ditt schema cirka två veckor innan kursstart.

Vid en måndagsstart är du klar på fredagen. Vid en torsdagsstart är du klar på onsdagen veckan efter (vi kör inte under lördag eller söndag.).

Vi preliminärbokar kunskapsprovet i slutet av veckan, kunskapsprovet kan skrivas först efter genomförda riskutbildningar. Skulle det inte finnas plats i Västerås i slutet av veckan bokar vi in dig på din hemort. Vid önskemål preliminärbokar vi körprovet till dig, det är högt tryck på dessa tider så det är viktigt att du är helt redo för körprov när det är dags. Vi kommer tillsammans att hålla en dialog under utbildningen och vid behov ändra om planen inför körprovet.

Bokar vi körprovet åt dig måste du hyra hoj av oss inför körprovet. Om du bokat ett eget körprov kan du hyra hoj av oss inför provet.

Lite praktiska detaljer

I vårat fräscha boende finns allt du behöver för att känna dig som hemma. Dusch, Wi-Fi, tvättmaskin och fullutrustat kök. Allt för att göra din vistelse hos oss så bekväm som möjligt. Det är gångavstånd till shoppingområdet Hälla där det bland annat finns matbutiker.

Skyddsutrustning! Vi ställer krav på att alla elever som kör hos oss använder godkänd utrustning. Den utrustning du ska ha på dig är hjälm, handskar, ryggplatta, skor, jacka samt byxor. Ta med er själv eller hyr av oss.

Se innehåll paket, till vänster.

Se innehåll paket, till ovanför.

Tillval
  • Riskutbildning del 1 – 1200:-
  • Riskutbildning del 2 – 3.500:-
  • Boende – 2.000:-
  • Uppvärmning. samt lån av MC – 2.500:-
  • 2h körlektion – 2.500:-
  • 2h körlektion (Intensivelev) – 2.000:-
  • Digitalt teorimaterial – 1.800:-

Aktuella intensivkurser A-körkort

Kurslängd: 3-5 dagar
Kursstart: Intensivkurser för MC startar varje måndag & torsdag.

Säsong 2024 MC Intensivkurs

• Intensivkurs MC, v 13 till v 42

Skicka in en kostnadsfri förfrågan

Skicka in en förfrågan nedan eller ring oss på:

Vill du veta mer eller har du frågor?

Vi svarar gärna på din frågor. Ring oss så kan vi hjälpa dig med just din förfrågan!